پایان نامه طراحی زیورآلات با نگرشی بر نقوش هندسی عمارت زینت الملک شیراز
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه هنر اصفهان

دانشکده هنرهای تجسمی و کاربردی

گروه صنایع دستی

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته صنایع دستی گرایش طرح و تولید

طراحی زیورآلات با نگرشی بر نقوش هندسی عمارت زینت الملک شیراز

استاد راهنما:

دکترعلیرضا خواجه احمد عطاری

استاد مشاور:

آقای بهرام بهنام منش

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

برای این منظور از روش تحقیق توصیفی تجربی استفاده شده و برای گردآوری مطالب از روش کتابخانه ای- پیمایشی و سپس آنالیز خطی بهره گرفته شده است.

چنین به نظر می رسد که نقوش هندسی عمارت زینت الملک به دلیل زیبایی و تنوع زیاد، قابلیت استفاده در جواهرسازی را دارد.

 

کلیدواژه ها

نقوش هندسی، زیورآلات، عمارت زینت الملک قوام، شیراز

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق ……………………………………………………………………..1

1-1- مقدمه …………………………………………………………………………………………………….. 1

1-2-بیان مساله………………………………………………………………………………………………….. 1

1-3- اهمیت و ضرورت موضوع پژوهش……………………………………………………………. 2

1-4- اهداف پژوهش…………………………………………………………………………………………. 2

1-5-روش پژوهش…………………………………………………………………………………………….. 2

1-6-قلمرو مکانی پژوهش…………………………………………………………………………………. 3

1-7- قلمرو زمانی پژوهش…………………………………………………………………………………. 3

1-8-روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه……………………………………………………….. 3

1-9- ابزارهای گردآوری……………………………………………………………………………………. 3

1-10- روش تجزیه و تحلیل……………………………………………………………………………… 3

1-11- محدودیتهای پژوهش…………………………………………………………………………….. 3

1-12- شرح واژه­ها و اصطلاحات به کار رفته در پژوهش…………………………………… 4

 

فصل دوم: نقوش هندسی ایران ……………………………………………………….. 5

2-2-تاریخچه نقوش هندسی در ایران ……………………………………………………………….. 8

2-1- گذر اجمالی بر نقوش هندسی…………………………………………………………………… 6

2-2-1- تاریخچه نقوش هندسی قبل از اسلام……………………………………………………… 8

2-2-2- تاریخچه نقوش هندسی بعد از اسلام……………………………………………………… 11

فصل سوم: عمارت زینت الملک ……………………………………………………… 15

3-1- جایگاه خانه در معماری سنتی ایران………………………………………………………… 16

3-2- خانه سازی و معماری مسکونی دوره قاجاریه شیراز………………………………… 18

3-3- تاریخچه­ی عمارت زینت الملک……………………………………………………………….. 22

3-3-1-تاریخچه عمارت نارنجستان قوام………………………………………………………….. 22

3-3-2- تاریخچه خانه زینت الملک قوام…………………………………………………………… 24

3-4- توصیف پلان و تزیینات خانه­ی زینت الملک …………………………………………… 27

فصل چهارم: آنالیز و تقسیم بندی نقوش هندسی ………………………………… 38

فصل پنجم: پروژه­ی عملی………………………………………………………………. 82

جمع بندی…………………………………………………………………………………… 138

منابع و مآخذ………………………………………………………………………………… 139

منابع و مآخذ تصاویر…………………………………………………………………… 142

– مقدمه

یکی از پراهمیت ترین و برجسته ترین تزیینات هنر اسلامی نقوش هندسی هستند. این نقوش چنان با هنر اسلامی درآمیخته­اند که گویی جزء لاینفک و جدا ناشدنی آن به حساب می­آیند. فراگیری و گسترش این نقوش را تمامی زمینه­های هنری، از معماری و خانه سازی گرفته تا ساخت ساز

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 604
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: